onsdag 7. desember 2011

Bakefettet

Jeg har konkludert nå, 6 mnd etter at jeg startet i den nye jobben, at det helse-messig ikke er det beste jobben jeg har fått. Mest fordi det er så utrolig vanskelig å stå i mot fristelser på jobb, siden jeg ser alle de gode kakene, isen og ikke minst kaffen med sirupen, hver dag, i MANGE timer i strekk. Og som daglig leder, vil jeg jo vite hva jeg selger. Så det har vært en smaksprøve på det aller meste, i hvertfall det som kan inntaes med tanke på allergier. Om det er kun en unnskyldning, for å smake på nye ting, eller om det er lurt kan jo diskuteres. Nå kan jeg i hvertfall anbefale de forskjellige tingene. Men det har jo lagt seg på. Og i hvertfall alle de vafflene og punchebollene som nesten går som daglig inntak.

Derfor har jeg konkludert med at det jeg har lagt på meg de siste 6 mnd, er "bakefett", som fint har lagt seg i en real "julepølse" rundt mage-partiet.

Et annet problem er et bryllup i mars i Australia som jeg skal få være med i. Og ikke bare det, men jeg skal være toastmaster. Og som Toastmaster i et bryllup i varmere land, innebærer at "bakefettet" må bort. Så sjangsene for at jeg begynner med en nye lav-karbo periode, er ikke utelukket. Jeg skal bare lære meg å lage puncheboller først.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar