mandag 17. juni 2013

17 Mai feiring og moro.

Ja, da har vi kommet til Juni og dette har skjedd siden sist:

  • Norges nasjonaldag feires også i Australia, og dette var noe jeg måtte få med meg. Må innrømme at det ikke er det samme som å være hjemme, og har innsett at 17.  Mai og 24.Desember er de to dagene jeg foretrekker å feire hjemme i Norge. Men da har jeg opplevd det også. :) Vi møttes i Hyde Park (200-400 nordmenn?), spiste boller og vaffler, hadde "barne-leker", lodd salg og korps. Så var det 17 Mai tog fra Hyde Park til Darlig Harbour. (og ja, politiet sperret av Liverpool St. for oss). :)
Jeg fikk fargede egg på jobben, og disse måtte jo spises på 17. mai.


Neglene var lakka og kjolen kjøpt inn for anledningen.

va er vel 17 mai uten salg av boller, vaffler og lodd?


Noen hadde tilogmed på Bunaden. 

Sekkeløp.


Utdeling av kransekake.

Korpset spilte noen norske sanger.



Folket begynner å bli klare til å gå i tog.

4 Norske jenter feirer 17 mai. (Hun til høyre bor i Sydney, men kjente ingen andre Norske. De to i midten er på rundreise og ankom Sydney dagen før).

Politiet som sperrer trafikken for at en gjeng Nordmenn skal få gå i tog.




Korpset spiller opp også i Darling Harbour.



Måtte ta turen til Manly og den Norske Sjømanns Kirka. Og her kunne vi ringe gratis hjem til Norge.
Det er ganske rart å se så mange Norske varer i et land så langt borte. Men selv om savnet var stort, holdt vi oss unna., med den tanken om at det vil smake enda bedre når vi kommer hjem. 


Etter 17 mai var det ikke så mange store ting som skjedde. Annet enn at JH hadde sin siste eksamen.

Hagen vår er full av Passionfrukt. Gul vel å merke, men veldig gode.

På jobb, Den nye delen av Randwick Race Corse.



Her jobbet jeg...

Theatre of the horse. På baksiden av bygget.

Utenfor inngangen. Gamlebygget er i forkant og det nye bygget i bakkant.

JH har eksamen og det er fullmåne over Maroubra Beach

Vi var ute for å feire at JH besto sin siste eksamen.  Og dessert måtte til.

Jeg måtte illustrere hva jeg syns om maten

Et stort eple og en enda større Pasjonsfrukt.

Pasjonsfrukt i hagen.




jada, det regner i Australia også.

JH hadde tapetsert veggen med notater i forbindelse med eksamen.




En av rettene på North End Cafe. Veldig godt.

Menyen er inni barnebøker. Digger det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar