onsdag 5. mai 2010

Guava or not Guava?




Jeg var med kjæresten på en av de fantastiske "Frukt og Grønt" butikkene i dag (som vi desverre ikke har så mange av på vestkanten, som igjen er en av de mange negative grunnene til å bo her). Kjæresten tar opp hva han kaller en Guava og da jeg forteller at jeg aldri har smakt en Guava, ser han på meg lettere sjokkert. "Hva gjorde du egentlig i Afrika alle de gangene du var der? Det er jo et "must" å smake på Guava". Det hele ender med at han kjøper en "Guava" som jeg skal ta med hjem og nyte. Jeg går og gleder meg i grunn hele veien med denne frukten i hånda.

Etter en rask restemiddag, tar jeg frem "Guavafrukten" og deler den i to. Fortsatt i ekstase etter å smake. I det jeg innser at den har en haug med svarte frø i midten og heter forresten Papaya, blir jeg med ett litt skuffa fordi jeg hele tiden har gått å sett for meg en Guava. Men samtidig kommer jeg på at jeg ikke hadde smakt en Papaya heller, så dette blir nok bra....

Er generelt skuffa. Den var hard og smakte vond melon (og jeg er ikke glad i melon i utgangspunktet) og var antagelig ikke helt moden. Til tross for dette har jeg lovet meg selv at jeg skal gi det en sjangse til ved en annen anledning... hvis den er moden. :)

Er fortsatt veldig glad i kjæresten som gjorde et forsøk på å introdusere noe nytt for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar