mandag 24. januar 2011

Gratinerte kyllingkjøttkaker og bringebærformasj

Hjemme hos mamma og pappa er det som oftest lettere å prøve seg på nye ting når det gjelder matlaging, først og fremst fordi de har større kjøkken enn meg, og fordi de har oppvaskmaskin og en del annet utstyr som jeg ikke har. :)
Uansett hadde jeg litt til å slå i hjel på søndagen, så det ble skikkelig matlaging både med middag og dessert.
Middag: Kylling kjøttboller gratinert på en seng av blomkål og brokkoli. (kjøttbollene ble laget fra bunn)
Dessert: Bringebær formasj fra lchf-bloggen.


 Først lagde jeg kyllingkjøttboller av kjøttdeig, 1 grovhakket løk, 1 grovhakket tomat, 1 egg og 1 dl revet ost, før jeg stekte de på svak varme slik at alt ble gjennomstekt.
 Så kuttet jeg opp blomkål, brokkoli og gulrot og la det i en ildfast form.
 Så la jeg kjøttbollene over.

 Lagde en ostesaus som jeg helte oppi formen, før det ble lagt ost på toppen og stekt i ovnen på ca 200 grader i kanskje 20 min.
 Jeg toppet bringebærformasjen med Vanilje Kesam, revet mørk sjokolade og bringebær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar