onsdag 12. januar 2011

Middag I min lav-karbo hverdag

Jeg har blitt inspirert av noen oppskrifter jeg fant på nettet til en god middagsrett. Jeg kan kalle den " Brokkoli og Blomkål form"
Den er inspirert av "Gratinert blomkål med kjøttdeig".

Dette brukte jeg:
1/2 pakke kjøttdeig
1/2 pakke Blomkål/brokkoli blanding (som er tint)
1/2 løk
1/2 boks med creme Fraiche
1 dl vann
Pepper, salt og chilipulver etter smak

Slik gjorde jeg:
Legg blomkål, brokkoli og oppkuttet løk i en ildfast form, og dryss ønsket krydder over.
Stek kjøttdeig og la den surre i creme fraiche, vann og krydder en liten stund før du heller det over i formen.
Stekes på ca 200 grader, midt i ovnen i ca 15 min.
For min del ble det mat til to dager, med masse smak og jeg ble god og mett.
Siden jeg er som en ku, med flere mager. Eller i hvertfall dessert mage, ble det Kesam vanilje med pappas hjemmelagde kirsebærsyltetøy. NAM....

3 kommentarer:

  1. Jeg må innrømme at desserten så litt mer appetittelig ut enn hovedretten... ;)

    SvarSlett
  2. He he... det er jeg enig i. Men hovedretten smakte utrolig godt, så det er bare jeg som ikke er så god på å ta bilder. :) Jeg tror jeg hadde litt vel mye pepper/chilli i, for det ble litt sterkt. Men godt. Sjekk ut denne bloggen for bedre oppskrifter: www.lchf-bloggen.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Nå har jeg fått så mye pes om at bildene av den middagen ikke så bra ut, så jeg har fjernet det. Men det var godt. Jeg lover :)

    SvarSlett