lørdag 25. desember 2010

"Hekleskole"

Dette er min søsters første strikkede lue. Jeg syns den var veldig søt, men skjønner godt hvorfor den var gjemt nedi en veske som skulle på loftet. Å hekle er mye lettere å få jevnt (ved første forsøk), og noe jeg ser for meg at du (søs) har mer tolmodighet til.

Jeg er ingen reser eller naturtalent i helking, men det har alltid ligget litt i blodet å drive med kreative ting og forskjellige typer håndarbeid. Jeg har  funnet ut at jeg ikke har tolmodighet til strikking,og at det er mye morsommere å hekle. Min kjære søster har egentlig ikke taket på noen av delene, så jeg tenke derfor å "lære" min søster å hekle, slik at hun kan sitte sammen med resten av jentene i familien og strikke eller hekle og ikke være "data-nerd", som hun er heletiden ellers. Men siden hun faktisk er data-nerd, kan jeg gi henne tips her på bloggen, for da er det større sjangs for at hun faktisk får det med seg.

Sjekk ut vedlagt link. :)
http://www.hobbystrikk.com/23747541

Lykke til Sis!

1 kommentar:

  1. Det var ikke meningen å sende lua på loftet. Den så ut som en bandasje når jeg hadde den på, men liker den allikevel..

    Sis

    SvarSlett