søndag 14. november 2010

En tur i skattekista

Jeg har vært hjemme hos foreldrene mine i helgen for å feire farsdag og for time hos tannlegen mandags morgen. Rommet mitt er fortsatt bosatt av veldig mye av mine ting, selv om mesteparten er pakka i kasser. Men jeg fikk det i hvertfall for meg at jeg skulle gå gjennom noen skuffet og skap, for å kvitte meg med ting jeg ikke trenger lengere. Og det ble en skikkelig kistefornøyelse. Jeg fant blant annet noen kort og div. fra folkehøyskole-året mitt på Åsane for 5 år siden. Jeg skal sitere noen av de kortene, men problemet er at jeg ikke vet hvem de er fra.

På kort 1 som du ser over, er det bilde av Arni Gautur Arason (keeper eller tidligere keeper på Vålerenga) også står det OSLOS STOLTHET på framsiden. Dette står på baksiden:  "Det er faktisk mulig for dette kortet å havne i gærne hender, men sannsyneligheten for at dette skjer i akkurat dette tilfellet er minimal. Hipp hurra for postverket. - Have a wonderfull day, won`t you!"
Kort nr 2 er som du ser over og på baksiden står det: "Siden det ble helt stille, vet (3) nå at (4) ser to hatter (en svart og en hvit) på (2) og (3), dermed vet (3) at hans egen ikke er samme farge som (2)."
Det er samme skrift på begge kortene, men ingen avsender. Veldig irriterende når jeg ikke kan komme på hvem det er. Men veldig morsomt å finne sånne ting, som man helt har glemt, men som plutselig dukker opp igjen og skaper g ode minner.

2 kommentarer:

  1. Haha, nå spolet hjernen min plutselig tilbake mange mange måneder tilbake og det første jeg tenkte når jeg leste om disse kortene var "hvilken spenning det har vært å aldri ha spurt om du hadda mottatt kortet mitt!".... Og her er de :-D

    SvarSlett
  2. Løsning på hvor hattene kommer fra:
    http://vgd.no/index.php/samfunn/vitenskap/tema/98287/tittel/hjernetrim-7

    SvarSlett