onsdag 3. november 2010

Paulo Coelho

Jeg har nå lest ganske så mange av Paulo Coelhos bøker løpet av de siste årene, og må si jeg er STOR FAN.

Det hele begynte med at jeg fikk "Alkymisten" av mine faddere til min konfirmasjon, men leste den ikke før 8 år senere da jeg fikk den annbefalt av en gutt i klassen min. Jeg hadde en litt dårlig periode i starten av andre semester på bachelorgaden min, og på en klassefest vi hadde kom jeg i snakk med min studiekammerat ang dette. Han mente bestemt at den boka var en jeg burde lese, og jeg kom til å se på situasjonen på en mye mer positiv måte. Og han hadde helt rett.

Etter det gikk det slag i salg med lesing av bøkene til Paulo Coelho og til nå har jeg lest disse:




 Nå leser jeg denne:
Han skriver mye om religion og trosbetingede litteratur, men det er ikke slik at man føler det blir for mye. Jeg liker måten han skriver på og den positive synet på livet og tilværelsen generelt. For min del (jeg er egentlig ikke så glad i å lese), har jeg blit veldig fanget av bøkene hans og er tildels overbevis om at mange av de har påvirket meg til å tenke positivt på forskjelloge situasjoner. Jeg vil kanskje ikke annbefale alle bøkene i like stor grad, men mine favoritter er blant annet: Alkymisten, Zahir, Ved elven piedra satt jeg og gråt, Elve minutter og Brida.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar