torsdag 4. november 2010

Long Distance relationship


Jeg beklager at dette blir tildels klissete til å komme fra meg, men jeg ønsker å dele dette med dere.

Jeg har nå vært sammen med min kjære i 10 månder, noe som er stort for min del, siden jeg ikke har hatt et seriøst forhold på denne lengden tidligere. Det beste er at jeg fortsatt er vanvittig forelska, og blir mer og mer forelska for hver uke som går. Det eneste problemet er at han reiste tilbake til sitt hjemland i Afrika for å studere og har vært der nå i litt over to månder, så vi har en til tider utholdelig avstand mellom oss. 
A Long distance realtionship eller LDR.

Jeg har erfaring med at avstandforhold ikke er det mest fungerende forholdet som finnes, og det bringer med seg en rekke utfordringer som er lett å gi opp. Men jeg bestemte meg at det ikke var et tema i dette forholdet. Jeg kan kun snakke fra mitt synspunkt og etter mine følelser, men jeg har bestemt meg for at dette skal jeg kjempe for at skal fungere, så lenge det lar seg gjøre. Jeg må innrømme at det er veldig vanskelig til tider, ikke i den grad at følelsene forvinner (heller tvert i mot), men at savnet blir så stort at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Denne avstanden og dette savnet kan ha gått delvis utover mine nærmeste her hjemme, i den grad at jeg ikke er så blid og positiv til en hver anledning som jeg var før. Men jeg jobber med saken for at dette ikke skal påvirke andre.

Jeg fant en ganske morsom og delvis nyttig nettside om avstandsforhold, med tips og råd om hvordan det kan fungere, og jeg gleder meg til å prøve det ut. Blant annet "Things for long disctance couples to do" som er en lang liste over ting man kan gjøre "sammen" eller samtidig i et avstandsforhold, som gjør at man gjør mer "sammen". Jeg syns det virker som det er mange nyttige tips der og gleder meg til å dele resultatet med dere. 
(Nå skal det sies at noe av dette kan være tildels vanskelig mellom Norge og Kamerun siden ikke internett tilgangen er på topp der, men vi skal finne ut av det. Kanskje det blir de gode gamle brevene eller flaskepost?). Uansett er jeg veldig glad i kjæresten min, ønsker han det beste i Kamerun og gleder meg ekstremt til vi sees igjen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar