tirsdag 12. februar 2013

Interview, first trial and hours of walk in the City

Den forrige uka gikk jammen meg fort og nå er det plutselig Tirsdag igjen. (altså over en uke siden forrige innlegg. Hadde jeg klart å huske å skrive noe litt oftere, hadde jeg kanskje ikke trengt å skrive så mye og så mange bilder i dag... men men.. )
Den siste uken har gått til litt av hvert av forskjellige gjøremål, som å male gjerdet foran huset (noe jeg enda ikke er helt ferdig med), diverse jobb-søke-runder rundt om i byen (som også innebar utallige kilometer med gåing) og Kina`s nyttårsaften.


Gjerdet som ble malt.




En rundkjøring på Nordsiden av The Rocks.





Neida, ikke i Kina, men i China Town i Sydney.


Jeg har vært på mitt første intervju på en Cafè i Bouble bay (på en jobb jeg i utgangspunktet ikke hadde søkt på, men de som driver Cafèen hadde fått nr mitt av ansatte på den lokale fruktbutikken). Og jeg må innrømme at jeg ikke var videre lykkelig for dette intervjuet, for jeg fikk ikke inntrykk av at de var spesielt profesjonelle. Og må si at jeg hadde noe av samme følelsen etter intervjuet. Min oppfattelse av hva de sa, var i hovedsak at jeg ikke kom til å bli så flink til å lage kaffe som de krevde (noe som er fair enough, for jeg har ikke så mange års erfaring med Barista yrket, og Australiere er visst svært sære på kaffen sin), men også om andre ting var de forholdsvis negative. Tiltross for dette, ville de at jeg skulle komme på prøvejobbing til uka og de skulle gi meg nærmere beskjed løpet av helgen. (De hadde også sagt til folkene i frukt butikken, at de likte meg veldig godt, noe de tydeligvis ikke klarte å gi uttrykk for mens jeg var der).

Til tross for dette lite oppmuntrende intervjuet, fikk jeg muligheten til å se området rundt Bouble bay, som forøvrig er utrolig vakkert, og benyttet sjansen til å ta ferga til Watsons bay. Et området som etter min mening er en perle i Sydney med flott utsikt og hyggelige omgivelser.



Restaurant Catalina fra sjøsiden. Hvor vi var og hadde bursdags feiring forrige lørdag.




Vel fremme i Watsons bay. Men er glad jeg gikk av båten her, og ikke skulle på. For den køen var enorm.
Klippene i Watsons bay
Her kan man se ut over det idylliske området, og hele veien til Sydney center.

 På Lørdag  ble jeg oppringt fra en restaurant nedi gata (en Spansk tapas og pizza restaurant), som lurte på om jeg kunne komme å jobbe den kvelden grunnet sykdom. Det passet meg utmerket, så jeg stilte opp. Det var litt som å bli kasta på sjøen, med et håp om at jeg klarte å holde hodet over vannet. Og jeg klarte meg bra (til tross for null opplæring). De var fornøyde med jobben og vil ha meg tilbake denne uka. Så kanskje det blir litt mer jobbing og penger på meg fremover.
Søndagen hadde vi en "jente"lunsj i China Town, med Gil, M og meg. Siden det var Kinesisk nyttårsaften, var det svært folksomt både på restauranten og ute på gatene. Men en morsom opplevelse. :) En bra uke.
Menyen hos East Ocean 

Ute på gata var det stint av folk.

Men damene smiler og koser seg.

Drage-parade. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar