mandag 18. februar 2013

Work, walk and a "new" bike.

Den forrige uka hadde jeg hele 4 vakter på El Toro Tapas and Pizza bar. (Jeg har ikke fått noen fast stilling der, men får vakter når det er behov). Og må innrømme at å jobbe på Valentine day var en smule hektisk og frustrerende. Hektisk fordi det generelt var veldig mange kunder der. Og frustrerende fordi jeg fortsatt ikke var sikker på en del ting, og kunne ikke ta bestillinger. Men kvelden gikk bra. Fredag, Lørdag og Søndag var lang bedre. Jeg har blitt kjent med de som jobber der, som er en herlig internasjonal gjeng. Og ikke minst fått mye god mat med hjem fra jobb hver kveld. (hvis vi ser bort i fra pizza med Ansjos, som er noe av det verste jeg har smakt på denne turen ihvertfall).

Sjekk ut linken for mer info om restauranten jeg har jobbet på. http://www.eltorotapas.com.au/

Så har jeg kjøpt meg en brukt sykkel på www.gumtree.com.au (som er den Australske versjonen av Finn.no). Jeg er ganske så fornøyd med kjøpet, og når jeg nevnte dette til kokken på El Toro, ville han ta meg med på en sykkeltur i Centennial Park. En utrolig fin park, som jeg ikke visste at eksisterte. Så det ble en times lett trening i dag. (Og til informasjon: kokken på El Toro er en mann i 50 årene, som generelt liker å møte nye folk, og tenkte at siden jeg var ny i byen og bor med familie som er mye opptatt, kunne han vise meg steder i Sydney hvor man kan sykle).



Min kjære svigerinne er flink til å finne på ting å gjøre når vi begge har fri, så på søndag ble det en tur over Sydney Harbour brige. Noe jeg aldri har gjort før, og som var moro siden jeg ikke har sett byen fra den siden tidligere. En deilig start på søndagen. Vi møtte Gil på andre siden, og hadde en utsøkt lunsj på en Tai restaurant. Så en tradisjon hadde startet med jente lunsj på søndager. Ikke sikkert det kan skje hver søndag, men hyggelig de gangene vi alle tre har tid. Etter lunsjen, ble det tog tilbake til Town Hall, og buss hjem før jeg skulle på jobb kl 17. Og siden det var søndag og stille på jobb, fikk  jeg gå hjem tidligere med pizza og oste-ruller under armen.




Meg og min vakre svigerinne.



Oppe på brua.



Der oppe vil jeg gå en gang. :)





Et forsøk på å holde brua oppe med bare en finger..... "Superwomen"


Make a silly face in front of the silly face. :)


Det er også en plan og prøve dette Pariserhjulet.
PS: jeg blir glad for kommentarer på innleggene jeg legger ut. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar